Janet Kooren, PuntNet Tekst & Advies, Tiel “Een professionele taalfreak en bemoeial” zegt Janet Kooren over zichzelf. Onder de naam PuntNet Tekst en Advies verzorgt ze teksten en biedt advies en ondersteuning op marketing- en communicatiegebied.
Wat onmisbaar is om een boodschap te kunnen vertalen naar de behoefte van de doelgroep is een groot empathisch vermogen. De kunst om je in te kunnen leven in de ander. “Als ík nou aan de andere kant sta, wat wil ik dan lezen of zien. Wat maakt dat ik hier verder lees en niet doorga naar het volgende artikel, de volgende website of de volgende leverancier.” Die kunst beheerst Kooren als geen ander. Op dit moment wordt ik vooral veel gevraagd om voor websites te schrijven. Veel bedrijven raken doordrongen van het belang van de juiste trigger op de homepage. Je hebt in het beste geval 8 seconden tijd waarin iemand besluit of jouw website de moeite van het bekijken waard is en daarmee of jij een potentiële leverancier bent. Dat betekent dat je binnen die tijd je “punt” gemaakt moet hebben, de klik moet realiseren met je bezoeker. Janet heeft jaren in het bedrijfsleven gewerkt en daar in hele verschillende branches kennis opgedaan. “Mijn passie voor taal en mijn brede ervaring zet ik nu in voor iedereen die daar behoefte aan heeft”. Al in de oriëntatiefase bleek namelijk dat haar netwerk haar vroeg om meer dan schrijfwerk, iets dat oorspronkelijk de insteek was. Beursdeelnames regelen, klantendagen organiseren, onderzoeken uitvoeren, relatiegeschenken selecteren en inkopen, je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken, het heeft allemaal te maken met communicatie en relatiebeheer. Waarin Kooren zich onderscheidt van anderen? “Ik beheers veel vakjargons én denk inhoudelijk mee.” Dat de boodschap goed geschreven wordt is belangrijk, maar dat de boodschap inhoudelijk klopt en aansluit bij de doelgroep, daar helpt de “bemoeial” weer bij. “De kunst is kort en krachtig te zeggen wat je bedoelt.” www.puntnet.nl